Rahman Institute of Higher EducationJournal of Modern Psychology2783-44332220220322Associations between Physical Activity with Self-Esteem and Perceived Motor Competence among Children with Developmental Coordination Disorderرابطه بین فعالیت بدنی با عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد11015555610.22034/jmp.2022.357946.1038ENTayebeh BaniasadiVisiting Scholar, Indiana University, School of Public Health, Department of Kinesiology, USA0000-0002-6194-4465Sedigheh Khajeaflaton MofradDepartment of Physical Education, Farhangian University, Gorgan, Iran.0000-0002-1994-6539Forough ShafaeianFardM.A Student, IranJournal Article20220115Evidence shows that physical activity (PA) is associated with better self-esteem and perceived motor competence in typically developing children. Nonetheless, associations between PA with self-esteem and perceived motor competence among children with developmental coordination disorder (DCD) has received very little attention in the literature. As such, the purpose of this study was to survey the associations between PA with self-esteem and perceived motor competence among children with DCD. A correlational approach was used in this study. Participants were forty-nine children with DCD (mean age of 8.85 years old) from special schools. Physical Activity Questionnaire for Older Children was used for assessing PA. Self-Perception Profile for Children was used to assess self-esteem and perceived motor competence. To analyze data, we used Pearson correlation test and regression analysis. Descriptive results showed that our sample participate in very low amount of PA. In addition, they have low levels of self-esteem and perceived motor competence. Furthermore, PA was significantly and directly associated with both self-esteem and perceived motor competence. Finally, PA has significantly and directly predicted both self-esteem and perceived motor competence. Our findings emphasize on benefits of PA for improving psychological status of children with DCD. Thus, it seems necessary to find out proper strategies and interventions for increase the level of PA in this population.شواهد پژوهشی نشان می دهد که فعالیت بدنی (PA) با عزت نفس بهتر و شایستگی حرکتی ادراک شده در کودکانی که رشد نرمال دارند، همراه است. با این وجود، رابطه بین فعالیت بدنی با عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده در بین کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی (DCD) توجه بسیار کمی در ادبیات پژوهشی به خود جلب کرده است. بنابراین، هدف از این مطالعه بررسی رابطه بین فعالیت بدنی با عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی بود. در این پژوهش از رویکرد همبستگی استفاده شد. شرکت کنندگان چهل و نه کودک مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی (میانگین سنی 8.85 سال) از مدارس با نیازهای ویژه بودند. برای ارزیابی فعالیت بدنی از پرسشنامه فعالیت بدنی برای نوجوانان استفاده شد. برای ارزیابی عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده از پروفایل ادراک خود برای کودکان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج توصیفی نشان داد که نمونه ما در فعالیت فیزیکی بسیار کمی شرکت می کند. علاوه بر این، آنها دارای سطح پایینی از عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده هستند. علاوه بر این، فعالیت بدنی به طور معنادار و مستقیم با عزت نفس و شایستگی حرکتی درک شده مرتبط بود. در نهایت، فعالیت فیزیکی به طور معنادار و مستقیم هم عزت نفس و هم شایستگی حرکتی ادراک شده را پیشبینی کرده است. یافتههای ما بر مزایای فعالیت بدنی برای بهبود وضعیت روانی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی تاکید دارد. بنابراین، یافتن راهبردها و مداخلات مناسب برای افزایش سطح فعالیت بدنی در این جمعیت ضروری به نظر می رسد.https://modernpsy.rahman.ac.ir/article_155556_1142e28be2030810ed8f67cb60709541.pdfRahman Institute of Higher EducationJournal of Modern Psychology2783-44332220220407Qualitative Study of Biological, Psychological, Social and Spiritual Needs in Chronic Mental Patientsمطالعۀ کیفی نیازهای زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی در بیماران روانی مزمن112416031010.22034/jmp.2022.368882.1042ENSara MokhtariM.A. in General psychology, Rahman Institute of Higher EducationMilad SabzehAra LangaroudiAssistant Professor, Psychology Department, Rahman Institute of Higher Education, Ramsar, Iran0000-0003-0072-6904Masoume Maleki PirbazariAssistant Professor, Psychology Department, Rahman Institute of Higher Education, Ramsar, Iran0000-0003-3107-1381Journal Article20220225The purpose of this research is to qualitatively investigate the biological, psychological, social and spiritual needs of chronic mental patients. This research was conducted using qualitative content analysis. A number of 23 chronic mental patients referred to Tahereh Neuropsychiatric Rehabilitation Center in Ramsar city in 2021 were selected by purposive sampling method until theoretical data saturation and were subjected to semi-structured interviews. Analysis and coding of the interviews showed four components with 26 sub-components. The biological needs component includes 6 sub-components: medical costs, lack of medicine, diet, exercise and physical activity, and physical and functional problems. The mental needs component of patients includes 7 sub-components: the presence of co-comorbidity, experiencing unpleasant emotions, lack of personal and social skills, lack of positive psychological characteristics, low quality of life and psychological exhaustion, and having fun and free time. The social needs component of patients includes 7 sub-components: need for family support, need for support from relevant organizations, lack of social facilities, social stigma, possibility of education, possibility of employment and need for support from specialists. The component of patients' spiritual needs also includes 6 sub-components: the need to have hope, perform religious rituals, lack of meaning and purpose in life, fear of death, loneliness and attitude towards God. The obtained findings show that there are different needs in the 4 biological, psychological, social and spiritual dimensions that must be paid attention to in order to improve the mental health and quality of life of chronic mental patients.هدف پژوهش حاضر بررسی کیفی نیازهای زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی بیماران روانی مزمن است. این پژوهش به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد. تعداد 23 نفر از بیماران روانی مزمن مراجعه کننده به مرکز توانبخشی روزانۀ اعصاب و روان طاهره در شهرستان رامسر در سال 1400 به روش نمونه گیری هدفمند تا اشباع نظری داده ها انتخاب شدند و تحت مصاحبۀ نیمه ساختاریافته قرار گرفتند. تحلیل و کدگذاری مصاحبهها چهار مولفه به همره 26 زیرمولفه را نشان داد. مولفه نیازهای زیستی شامل 6 زیرمولفۀ هزینه های درمانی، کمبود دارو، رژیم غذایی، ورزش و فعالیت جسمانی و مشکلات جسمانی و کنشی (خواب، تغذیه،دفع، میل جنسی) است. مولفه نیازهای روانی بیماران شامل 7 زیرمولفۀ وجود اختلالات روانی همبود، تجربه هیجانات ناخوشایند، نداشتن مهارتهای فردی و اجتماعی، کمبود تابآوری و ویژگیهای مثبت روانشناختی، کیفیت زندگی پایین و فرسودگی روانشناختی و داشتن تفریح و اوقات فراغت است. مولفه نیازهای اجتماعی بیماران شامل 7 زیرمولفۀ نیاز به حمایت خانوادگی، نیاز به حمایت سازمانهای ذیربط، کمبود تسهیلات اجتماعی، انگ و تبعیض اجتماعی، امکان تحصیل، امکان اشتغال و نیاز به حمایت از سوی متخصصان است. مولفه نیازهای معنوی بیماران نیز شامل 6 زیرمولفۀ نیاز به داشتن امید، انجام آیینهای دینی، نداشتن معنا و هدف در زندگی، ترس از مرگ، تنهایی و نگرش نسبت به خداوند است. یافته های به دست آمده نشان میدهد که نیازهای مختلفی در ابعاد 4 گانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی وجود دارد که برای ارتقای سلامت روان و کیفیت زندگی بیماران روانی مزمن باید به آنها توجه کرد.https://modernpsy.rahman.ac.ir/article_160310_08cf313e2473d18d7fdbfe3de3a20cb5.pdfRahman Institute of Higher EducationJournal of Modern Psychology2783-44332220220409The Relationship between Spiritual Intelligence with Life Satisfaction and General Health among Female Nursesرابطه هوش معنوی با رضایت از زندگی و سلامت عمومی در پرستاران زن253216484010.22034/jmp.2022.380897.1047ENTayebeh KhayatanM. A. in Rehabilitation Counseling, Department of Psychology, University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences, Tehran, Iran.0000-0002-6943-5139Fatemeh SargaziM. A. in Psychology, Vice Chancellor For Public Health, Zahedan University of Medical Sciences, Zahedan, Iran.Hossein Sadeghi MollamahalehM. A. in Clinical Psychology, 22 Bahman Hospital, Qazvin University of Medical Sciences, Qazvin, Iran0000-0002-8877-9455Journal Article20220103Spiritual intelligence is one of the types of intelligence that combines the concepts of intelligence and spirituality in a new sense. People with higher spiritual intelligence seem to have a better status in terms of mental health and life satisfaction. The purpose of this study was to investigate the relationship between spiritual intelligence with life satisfaction and general health among female nurses in Kermanshah. In this cross-sectional analytical study, 109 female nurses of Kermanshah hospitals were selected using convenience sampling method and completed Spiritual intelligence scale (SIS), Satisfaction with Life Scale (SWLS) and General Health Questionnaire (GHQ-28). Data were analyzed using descriptive statistics and Pearson correlation coefficient using SPSS software. The results showed that there was a positive and significant correlation between the subscale of perception and connection to universe of spiritual intelligence and life satisfaction (p<0.01) and a negative and significant correlation with general health and its subscales (p<0.01). Moreover There was a positive and significant correlation between the subscale of spiritual life and the reliance on the inner core of spiritual intelligence and life satisfaction (p<0.01) and there was a negative and significant correlation with general health and its subscales (p<0.01). According to the results, it seems that nurses with higher spiritual intelligence have higher levels of life satisfaction and are in better health condition. Spirituality training and spiritual intelligence classes can provide a source of support against the stress experienced by nurses.هوش معنوی یکی از انواع هوش است که مفاهیم هوش و معنویت را در مفهوم جدیدی ترکیب میکند. به نظر میرسد که افراد دارای هوش معنوی بالاتر از نظر سلامت روانی و رضایت از زندگی وضعیت بهتری دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش معنوی با رضایت از زندگی و سلامت عمومی در پرستاران زن کرمانشاه بود. در این مطالعه تحلیلی– مقطعی 109 نفر از پرستاران مؤنث بیمارستانهای کرمانشاه به روش نمونهگیری در دردسترس انتخاب شدند و پرسشنامههای هوش معنوی (SIS)، مقیاس رضایت از زندگی (SWSL) و پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) را تکمیل کردند. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و روشهای آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین زیر مقیاس درک و ارتباط با سرچشمه هستی هوش معنوی با رضایت از زندگی (01/0>p) همبستگی مثبت و معنادار و با سلامت عمومی (01/0>p) و زیر مقیاسهای آن همبستگی منفی و معنادار وجود دارد. بین زیر مقیاس زندگی معنوی یا اتکا به هسته درونی هوش معنوی با رضایت از زندگی (01/0>p) همبستگی مثبت و معنادار و با سلامت عمومی (01/0>p) و زیر مقیاسهای آن همبستگی منفی و معنادار وجود دارد. با توجه به نتایج به دست آمده به نظر میرسد پرستارانی که هوش معنوی بالاتری دارند میزان رضایت از زندگی بیشتری داشته و از نظر سلامتی نیز در شرایط بهتری قرار دارند. کلاسهای آموزش معنویت گرایی و تقویت هوش معنوی میتواند در مقابل استرسی که پرستاران تجربه میکنند یک منبع حمایتی فراهم کند.https://modernpsy.rahman.ac.ir/article_164840_2182a0b0551375cd26f91968985e51d6.pdfRahman Institute of Higher EducationJournal of Modern Psychology2783-44332220220401Comparison of Self-destructiveness, Fear of Performance Failure, and the Big Five Personality Traits in Adolescent Boys with Divorced and Normal Familiesمقایسه خودتخریبگری، ترس از شکست در عملکرد و پنج عامل بزرگ شخصیت در پسران نوجوان خانوادههای طلاق و عادی334817046610.22034/jmp.2023.388962.1052ENAshraf Sadat MousaviAssistant Professor, Psychology Department, Hazrat-e Masoume University, Qom, Iran0000-0002-8364-6477Masoume Jafari-nejadMA in personality psychology, Islamic Azad University e-CampusJournal Article20220118The aim of the present study was to compare self-destructiveness, fear of failure, and the big five personality traits in adolescent boys in divorced and normal families, employing a causal-comparative method. Ninety boys (of divorced and normal families, 45 in each group) were selected through purposeful sampling method for teenagers from divorced families and random sampling for teenagers from normal families. All of which were 15 to18 year-old boys studying in the second grade of high school in Karaj. To collect the data, Chronic self-destructiveness Scale (CSDS), Performance Failure Appraisal Inventory (PFAI) and NEO Five Factor Inventory (NEO-FFI) were run, and Multivariate analysis of variance test was used for analysis of data. Results showed that chronic self-destructiveness (F=94/64, p ≤ .001), inconsideration and lack of commitment (F=28/818, p ≤ .001), neglect (F=160/60, p ≤ .001), risk taking (F=43/543, p ≤ .001), stupefaction (F=52/933, p ≤ .001), fear of failure (F=1238/00, p ≤ .001), fear of experiencing shame and embarrassment (F= 1035 / 45 , p ≤ .001), fear of devaluing one's self-esteem (F = 1600 / 64 , p ≤ .001), fear of having an uncertain future (F = 1507 / 61 , p ≤ .001 ) ), fear of losing interest from important others (F= 69 / 872 , p ≤ .001) and neuroticism (F = 94 / 2202 , p ≤ .001) were higher in adolescent boys with divorced families than normal ones. In other dimensions of the big five, extraversion (F= 1719 / 52, p ≤ .001), openness to experience (F = 47 / 12, p ≤ .001), agreeableness (F = 3032 / 96, p ≤ .001), and conscientiousness (F= 1788 / 59, p ≤ .001), the mean scores in adolescent boys with normal families were higher than the ones from divorced. The negative experiences, the absence of a caring parent, and the lack of a sense of security in divorced families can be the reasons behind the higher rate of self-destructiveness and fear of success in adolescents from divorced families.<br /> هدف پژوهش حاضر، مقایسه خودتخریبگری، ترس از شکست و پنج عامل بزرگ شخصیت در پسران نوجوان خانوادههای طلاق و عادی به روش علی-مقایسهای بود. از میان پسران 15-18 ساله مقطع متوسطه دوم شهرستان کرج، 90 پسر (از خانوادههای طلاق و عادی، هریک 45 نفر) از طریق روش نمونهگیری هدفمند برای نوجوانان خانوادههای طلاق و تصادفی برای نوجوانان خانوادههای عادی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه خودتخریبگری مزمن (CSDS) (کلی و همکاران، 1985)، پرسشنامه ارزیابی ترس از شکست در عملکرد (<em>PFAI</em>) (کونروی و همکاران، 2010) و پرسشنامه پنج عاملی نئو (<em>NEO_FFI</em>) (گلدبرگ و همکاران، 1999) و برای تحلیل دادهها از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد نمره کلی خودتخریبگری (001/0≥p، 94/64=F)، سهلانگاری و عدم تقیّد (001/0≥p، 28/818=F)، ، مسامحه (001/0≥p، 60/160=F)، مخاطرهجویی (001/0≥p، 43/543=F)، و تخدیرطلبی (001/0≥p، 52/933=F)، نمره کلی ترس از شکست (001/0≥p، 00/1238=F)، ترس از تجربه شرم و خجالت (001/0≥p، 45/1035=F)، ترس از کاهش عزتنفس خود (001/0≥p، 64/1600=F)، ترس از داشتن آینده نامعلوم (001/0≥p، 61/1507=F)، ترس از دست دادن علاقه افراد مهم (001/0≥p، 69/872=F) و روانرنجورخویی (001/0≥p، 94/2202=F)، در پسران خانوادههای طلاق بیشتر از پسران خانوادههای عادی بود. در دیگر ابعاد پنج عامل بزرگ شخصیت یعنی برونگرایی (001/0≥p، 52/1719=F)، گشودگی به تجربه (001/0≥p، 12/47=F)، توافقپذیری (001/0≥p، 96/3032=F) و وظیفهمداری (001/0≥p، 59/1788=F) میانگین نمرات در پسران خانوادههای عادی بیشتر از پسران خانوادههای طلاق بود. تجارب منفی خانوادههای طلاق، عدم حضور والد مراقبتکننده و عدم احساس امنیت در خانواده های طلاق، میتواند از دلایل بیشتر بودن میزان خودتخریبگری و ترس از موفقیت در نوجوانان خانودههای طلاق باشد.https://modernpsy.rahman.ac.ir/article_170466_53eddef59423f41f5fc9e3354805198b.pdfRahman Institute of Higher EducationJournal of Modern Psychology2783-44332220220401Effectiveness of Group Poetry Therapy on Improving Positive and Negative Symptoms of Chronic Schizophrenic Patientsاثربخشی شعردرمانی گروهی بر بهبود نشانگان مثبت و منفی بیماران مزمن اسکیزوفرن495917168310.22034/jmp.2023.388439.1051ENFahimeh RajaeiM. A. in Clinical Psychology, University of Mohaghegh Ardabili , Ardabil, Iran0000-0002-6593-2391Akbar AtadokhtProfessor, Department of General Psychology, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran0000-0001-55389242Sajad BasharpourProfessor, Department of General Psychology, University of Mohaghegh Ardabili , Ardabil, Iran0000-0000-2292-2305Soude MamashliM. A. in Family Counseling, Islamic Azad University, Azadshahr Branch, Azadshahr, Iran0009-0009-9859-1577Journal Article20220113Poetry therapy, a form of creative art therapy, utilizes poetry and other stimulating forms of literature to achieve therapeutic goals and promote personal growth. Research has shown the effectiveness of positive and negative symptom control and treatment in schizophrenia, highlighting the need for non-pharmacological interventions. Poetry therapy has emerged as one such intervention in this domain. Therefore, the present study aimed to investigate the effectiveness of group poetry therapy on positive and negative symptoms in patients with schizophrenia. This experimental study employed a pretest-posttest design with a control group. The statistical population of the study were hospitalized patients in treatment and rehabilitation centers in Ardabil city. Using cluster random sampling, 22 participants were selected and randomly assigned to the experimental and control groups. The experimental group received eleven sessions of group poetry therapy, while the control group did not receive any intervention. Data were collected using the Positive and Negative Syndrome Scale (PANSS) and analyzed through one-way analysis of covariance. The results indicated that, after accounting for the pretest effect, the mean of posttest scores of the experimental group participants were lower than those of the control group in positive and negative symptoms (P<0.05), confirming the effectiveness of group poetry therapy intervention. This study demonstrated that group poetry therapy is an effective non-pharmacological treatment for individuals with chronic schizophrenia and can be implemented by clinical professionals in treatment centers.<br /> شعردرمانی یک نوع هنردرمانی خلاق است که شعر و دیگر شکلهای برانگیزنده ادبیات را برای رسیدن به اهداف درمانی و رشد شخصی بکار می گیرد .نشانگان مثبت و منفی هم در کنترل و هم در درمان بیماران اسکیزوفرن مؤثر گزارش شده و انجام مداخلات غیردارویی برای کاهش این نشانگان ضروری است. یکی از مداخلات جدید غیردارویی در این زمینه شعردرمانی است. از این رو پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آن به صورت گروهی بر نشانگان مثبت و منفی بیماران اسکیزوفرن مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه به صورت نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری شامل بیماران بستری در مراکز درمان و توانبخشی شهر اردبیل بود. از بین این افراد با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 22 نفر انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. یازده جلسه شعردرمانی گروهی برای گروه آزمایش انجام شد و گروه کنترل هیچگونه مداخله ای دریافت نکردند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس نشانگان مثبت و منفی(PANSS) استفاده شد و داده ها با آزمون تحلیل کواریانس تک متغیری تحلیل شد. نتایج نشان داد که بعد از کنترل اثر پیش آزمون، میانگین نمرات پس آزمون آزمودنی های گروه آزمایش در نشانگان مثبت و نشانگان منفی کمتر از نمرات آزمودنی های گروه کنترل بود (P<0/05) که نشانگر اثربخشی مداخله شعردرمانی گروهی بود. این مطالعه نشان داد که شعردرمانی گروهی به عنوان یک درمان غیردارویی بر روی بیماران مزمن اسکیزوفرن اثربخش است و می تواند مورد استفاده متخصصان بالینی در مراکز درمانی قرار گیرد.https://modernpsy.rahman.ac.ir/article_171683_407b03ddd3c8c9d8aca995bf4363e652.pdfRahman Institute of Higher EducationJournal of Modern Psychology2783-44332220220327The Relationship between Sexual Satisfaction and Emotional Divorce in Iranian Couplesبررسی رابطه بین رضایت جنسی و طلاق عاطفی در زوجین ایرانی606916793310.22034/jmp.2023.385497.1048ENAlireza NikmoradM. Sc. in Clinical Psychology, University Lecturer, Islamic Azad University, Varamin-Phishva Branch, Varamin, Iran0000-0001-8335-5891Journal Article20220126Family is the oldest and most universal social unit in terms of its history and breadth. Appropriate relationships within society are formed based on appropriate relationships within the family, thereby leading to greater societal stability. The present study aimed to investigate the relationship between sexual satisfaction and emotional divorce among Iranian couples. This study was descriptive-correlational in nature. The statistical population consisted of all couples applying for divorce who referred to family counseling centers supervised by the Welfare Organization in Tehran during the second half of 2020. Using the convenience sampling method, 240 individuals were selected as the sample. The Golombok Rust inventory of sexual satisfaction (GRISS) and the emotional divorce scale were used for data collection. The results indicate a significant and meaningful positive relationship between sexual satisfaction and emotional divorce. Regression analysis also showed that sexual satisfaction can predict 0.3 of the variance in emotional divorce. The results of this study emphasize the role of sexual satisfaction in emotional divorce.خانواده به لحاظ قدمت، ابتدایی ترین و از لحاظ گستردگی جهان شمول ترین نهاد اجتماعی است؛ روابط مناسب در جامعه بر اساس روابط مناسب در خانواده شکل می گیرد و به تبع آن جامعه از ثبات بیشتری برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین رضایت جنسی و طلاق عاطفی در زوجین ایرانی انجام شد.<strong> </strong>این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه زوجین متقاضی طلاق مراجعه کننده مراکز مشاوره خانواده تحت نظارت بهزیستی شهر تهران در نیمه دوم سال 1399 بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 240 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مقیاس رضایت جنسی گلومبوک -راست (GRISS) و طلاق عاطفی استفاده شد. نتایج نشان می دهد بین رضایت جنسی و طلاق عاطفی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که رضایت جنسی میتواند 0/3 واریانس طلاق عاطفی را پیش بینی کند<strong>. </strong>نتایج این پژوهش بر نقش رضایت جنسی در بروز طلاق عاطفی تاکید می کند.https://modernpsy.rahman.ac.ir/article_167933_fb1590f0236e3daf6db1bdc99073251a.pdf